Page 119 - أكاديمية القاسمي: الدليل الأكاديمي 2019/2020
P. 119

‫‪ -‬הכרת המורשת והיצירה התרבותית של העם היהודי לגווניה ולדורותיה על ידי‬
‫התוודעות למגוון טקסטים מקודשים‪ ,‬כגון טקסטים נבואיים‪ ,‬טקסטים של חוק ושל‬
‫אמונה‪ ,‬טקסטים ספרותיים מתקופות שונות ובכללם סיפורת‪ ,‬סיפורים קצרים‪ ,‬מאמרי‬

                                                               ‫הגות‪ ,‬שירה ורומן‪.‬‬
‫‪ -‬פיתוח מיומנויות לשון המשפרות ומייעלות את התקשורת הבין‪-‬אישית ואת ההבנה‬
‫של תקשורת ההמונים על ידי היחשפות לשלבים של כתיבה מדעית‪ ,‬טקסטים‬
‫בעיתונות המודרנית וסוגות שונות בשיח הספרותי‪ .‬הסטודנטים יוכשרו לרכוש‬
‫מיומנויות של הבעה בכתב ובעל פה ושל הבנת הנקרא ותטופח בהם יכולת‬
‫ההתמודדות עם טקסטים מסוגים שונים בכלים בלשניים וספרותיים להבנה‪ ,‬לניתוח‬

   ‫ולפרשנות‪ .‬רכישת המיומנויות הללו יסייעו בטיפוחן גם בקרב תלמידיהם בעתיד‪.‬‬
                                            ‫הלימודים כוללים שני תחומים עיקריים‪:‬‬
                                                ‫‪ -‬לימודי לשון ולימודי ספרות‪.‬‬
                                                                    ‫מטרות הלימודים‬
                                                             ‫א‪ .‬מטרות לימודי הלשון‬

‫שיפור ידיעת הסטודנטים בדקדוק עברי )ניקוד‪ ,‬תחביר ותורת ההגה והצורות(; טיפוח‬
‫ההבעה בכתב ובעל פה תוך כדי הדגשת הבעיות המיוחדות בלימוד העברית כשפה שנייה‬
‫במגזר הערבי בישראל; הקניית ידע בבלשנות וכלים להבנה ולניתוח של תופעות לשון;‬
‫הקניית ידע ומיומנות בניתוח סגנוני של מגוון טקסטים בעברית לתקופותיה ולרבדיה תוך‬
‫שימת דגש על אפיוני הלשון ועל השונות הלשונית ברבדים‪ ,‬בסוגות ובמשלבים השונים;‬
‫הכרת הלשון העברית כלשון דינמית בתחומי הלשון העיקריים‪ :‬מילונאות‪ ,‬דרכי יצירת‬
‫המילים‪ ,‬תבניות משפטים‪ ,‬משלבי לשון וכדו'; הכרת הבעיות האופייניות ללומדי עברית‬
‫כשפה שנייה בתחומי הלשון העיקריים‪ :‬תחביר‪ ,‬מורפולוגיה‪ ,‬מילון וסמנטיקה; הכרת הדומה‬
‫והשונה בין שתי השפות השמיות – העברית והערבית – בתחומי הלשון השונים; הכרת לשון‬

                          ‫اﻟﺪﻟﻴﻞ اﻷ‪ɠ‬ﺎدﻳ׿ܣ‪ ،(2019) ،‬ﺻﻔﺤﺔ ‪118‬‬
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124