Page 119 - أكاديمية القاسمي: الدليل الأكاديمي 2019/2020
P. 119
-הכרת המורשת והיצירה התרבותית של העם היהודי לגווניה ולדורותיה על ידי
התוודעות למגוון טקסטים מקודשים ,כגון טקסטים נבואיים ,טקסטים של חוק ושל
אמונה ,טקסטים ספרותיים מתקופות שונות ובכללם סיפורת ,סיפורים קצרים ,מאמרי
הגות ,שירה ורומן.
-פיתוח מיומנויות לשון המשפרות ומייעלות את התקשורת הבין-אישית ואת ההבנה
של תקשורת ההמונים על ידי היחשפות לשלבים של כתיבה מדעית ,טקסטים
בעיתונות המודרנית וסוגות שונות בשיח הספרותי .הסטודנטים יוכשרו לרכוש
מיומנויות של הבעה בכתב ובעל פה ושל הבנת הנקרא ותטופח בהם יכולת
ההתמודדות עם טקסטים מסוגים שונים בכלים בלשניים וספרותיים להבנה ,לניתוח
ולפרשנות .רכישת המיומנויות הללו יסייעו בטיפוחן גם בקרב תלמידיהם בעתיד.
הלימודים כוללים שני תחומים עיקריים:
-לימודי לשון ולימודי ספרות.
מטרות הלימודים
א .מטרות לימודי הלשון
שיפור ידיעת הסטודנטים בדקדוק עברי )ניקוד ,תחביר ותורת ההגה והצורות(; טיפוח
ההבעה בכתב ובעל פה תוך כדי הדגשת הבעיות המיוחדות בלימוד העברית כשפה שנייה
במגזר הערבי בישראל; הקניית ידע בבלשנות וכלים להבנה ולניתוח של תופעות לשון;
הקניית ידע ומיומנות בניתוח סגנוני של מגוון טקסטים בעברית לתקופותיה ולרבדיה תוך
שימת דגש על אפיוני הלשון ועל השונות הלשונית ברבדים ,בסוגות ובמשלבים השונים;
הכרת הלשון העברית כלשון דינמית בתחומי הלשון העיקריים :מילונאות ,דרכי יצירת
המילים ,תבניות משפטים ,משלבי לשון וכדו'; הכרת הבעיות האופייניות ללומדי עברית
כשפה שנייה בתחומי הלשון העיקריים :תחביר ,מורפולוגיה ,מילון וסמנטיקה; הכרת הדומה
והשונה בין שתי השפות השמיות – העברית והערבית – בתחומי הלשון השונים; הכרת לשון
اﻟﺪﻟﻴﻞ اﻷɠﺎدﻳܣ ،(2019) ،ﺻﻔﺤﺔ 118