Page 120 - أكاديمية القاسمي: الدليل الأكاديمي 2019/2020
P. 120

‫המקרא ודקדוקה‪ ,‬כולל הארמית שבמקרא; הכרת לשון חכמים )המשנה והתלמוד(‪ .‬הסטודנט‬
                                        ‫ייחשף גם למפעל של האקדמיה ללשון העברית‪.‬‬

                                                            ‫ב‪ .‬מטרות לימודי הספרות‬
‫הקניית מושגי יסוד בתורת הספרות מחד גיסא והכרת התרבות של העם היהודי ועיקרי‬
‫מחשבתו באמצעות היצירות הנלמדות‪ ,‬מאידך גיסא; הנחלת ערכים הומניים ופיתוח החוש‬
‫האסתטי‪ ,‬הביקורתי ושיקול הדעת בקרב הלומדים; רכישת כלים ומיומנויות להבנה‪ ,‬לניתוח‬
‫ולפרשנות של מגוון סוגות ותת‪-‬סוגות המאופיינות באמצעים צורניים ורטוריים ייחודיים‬
‫השזורים ביצירות ספרותיות‪ ,‬כגון‪ :‬הסיפור הקצר‪ ,‬הרומן‪ ,‬הנובלה‪ ,‬השירה ובקורסים‬
‫המתייחסים אל האחר‪ ,‬ובמיוחד אל הנשים‪ .‬הקורסים המוצעים בתכנית אמורים להרחיב את‬
‫הידע של הסטודנטים בספרות העברית לסוגיה ולדורותיה‪ .‬בלימודי הספרות נעשתה הבחנה‬
‫בין הספרות העברית החדשה לבין הספרות העברית בימי הביניים‪ ,‬בעיקר שירת ספרד‪,‬‬
‫שעמדה תחת השפעתה של השירה הערבית והתרבות הערבית בכלל‪ .‬מסיבה זו ניתן דגש על‬

         ‫העיקרון ההשוואתי שבלימוד השירה העברית עם השירה הערבית בימי הביניים‪.‬‬

                                                      ‫ג‪ .‬מטרת הוראת השפה העברית‬
‫חשיבותה של הוראת השפה העברית בקרב דוברי הערבית נובעת מכך שהיא שפה שנייה‬
‫בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל‪ .‬השפה היא גשר להבנה וקירבה ומטרת הוראתה של‬
‫השפה העברית עלולה לתרום מעבר לרכישת השפה והמיומנות בה לקירוב והבנה בין שתי‬
‫האוכלוסיות הערבית והיהודית החיות באותה טריטוריה ומתנסות בחיי היום‪-‬יום באותה‬

                                                                                ‫חברה‪.‬‬

                          ‫اﻟﺪﻟﻴﻞ اﻷ‪ɠ‬ﺎدﻳ׿ܣ‪ ،(2019) ،‬ﺻﻔﺤﺔ ‪119‬‬
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125