Page 120 - أكاديمية القاسمي: الدليل الأكاديمي 2019/2020
P. 120
המקרא ודקדוקה ,כולל הארמית שבמקרא; הכרת לשון חכמים )המשנה והתלמוד( .הסטודנט
ייחשף גם למפעל של האקדמיה ללשון העברית.
ב .מטרות לימודי הספרות
הקניית מושגי יסוד בתורת הספרות מחד גיסא והכרת התרבות של העם היהודי ועיקרי
מחשבתו באמצעות היצירות הנלמדות ,מאידך גיסא; הנחלת ערכים הומניים ופיתוח החוש
האסתטי ,הביקורתי ושיקול הדעת בקרב הלומדים; רכישת כלים ומיומנויות להבנה ,לניתוח
ולפרשנות של מגוון סוגות ותת-סוגות המאופיינות באמצעים צורניים ורטוריים ייחודיים
השזורים ביצירות ספרותיות ,כגון :הסיפור הקצר ,הרומן ,הנובלה ,השירה ובקורסים
המתייחסים אל האחר ,ובמיוחד אל הנשים .הקורסים המוצעים בתכנית אמורים להרחיב את
הידע של הסטודנטים בספרות העברית לסוגיה ולדורותיה .בלימודי הספרות נעשתה הבחנה
בין הספרות העברית החדשה לבין הספרות העברית בימי הביניים ,בעיקר שירת ספרד,
שעמדה תחת השפעתה של השירה הערבית והתרבות הערבית בכלל .מסיבה זו ניתן דגש על
העיקרון ההשוואתי שבלימוד השירה העברית עם השירה הערבית בימי הביניים.
ג .מטרת הוראת השפה העברית
חשיבותה של הוראת השפה העברית בקרב דוברי הערבית נובעת מכך שהיא שפה שנייה
בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל .השפה היא גשר להבנה וקירבה ומטרת הוראתה של
השפה העברית עלולה לתרום מעבר לרכישת השפה והמיומנות בה לקירוב והבנה בין שתי
האוכלוסיות הערבית והיהודית החיות באותה טריטוריה ומתנסות בחיי היום-יום באותה
חברה.
اﻟﺪﻟﻴﻞ اﻷɠﺎدﻳܣ ،(2019) ،ﺻﻔﺤﺔ 119